Demonstratie draaien op de draaischijf van Atelierbd in het Poldermuseum

Vanaf 29 november 2014 t/m 1 april 2015 exposeert Bets de Vries-Dekker in Poldermuseum “Het Grootslag”. De reacties op deze expositie zijn tot heden bijzonder positief.

Al vanaf de opening op 29 november 2014 is er op de zondagen aardig wat belangstelling geweest en meestal is Bets daar ook zelf aanwezig. Maar er staat in de periode tot maart meer te gebeuren.
  • Op zondag 8 februari zal Bets een demonstratie pottendraaien op de elektrische draaischijf geven. Het is mooi om het kant en klare produkt te zien, maar minstens zo mooi is het om het wordingsproces te zien. Het centreren, openmaken, omhoogtrekken en vormen op de draaischijf is een feest om te zien. Bets volgt een cursus pottendraaien bij Judith Schut uit Bovenkarspel en heeft een aantal keren een draaiweek meegemaakt bij Joop Crompvoets in Swalmen in Limburg en bij Frank Theunissen in La Borne en Cordes sur Ciel in Frankrijk.
  • Op de zondagen 22 en 29 maart 2015 zullen de cursisten van Bets exposeren. Werkstukken gemaakt tijdens de cursus zullen dan worden tentoongesteld.
Nieuwsgierig geworden? De demonstratie pottendraaien begint om 14.30 uur op 8 februari 2015.

Bezoek ook eens de website van Bets: www.atelierbd.nl

Het museum is geopend van 14.00 tot 17.00 uur.(Entree € 3,00.)